25 Ağustos 2013 Pazar

Volkwagen Golf tarihini biraz daha yakından tanıyalım

Golf I (1974-1983)
İlk Golf (VW Typ 17) 1974’te üretilmeye başlandı. Bununla beraber, ABD ve Kanada’da 1975’ten 1984’e kadar Volkswagen Rabbit ve Meksika’da Volkswagen Caribe isimleriyle satışa sunuldu. Golf, konfordan çok da ödün vermeden canlı bir sürüş ve iyi bir yol tutuş sağlayan, önde kısaltılmış ve esnek, bağımsız Macpherson Strut, arkada ise H şeklinde yarı bağımsız süspansiyonlarıyla öne çıkıyordu. Golf, 1975’te Australian Wheels dergisinin yılın otomobili, 1978’de İrlanda’da yılın otomobili ve 1981’de İngiliz What Car? dergisinin yılın otomobili ödüllerini aldı.
Golf ismi Almanca Golfstrom olarak adlandırılan Kuzey Atlantik’in sıcak su akıntısından türetilmiştir. Sonraki tarihlerde VW araçlarına rüzgar isimleri vermeyi tercih etmiştir. Almanca Passat, rüzgar sistemi ya da alize rüzgarı (İng. Trade wind) anlamında kullanılır. Yine Jetta, Jetsream kelimesinden, Scirocco, Akdeniz rüzgarı anlamındaki, Almanca scirocco ya da scirokko kelimesinden( İng. Sirocco) ve Bora da Türkçesi de Bora olan bir rüzgar çeşidinin adından türetilmiştir. Golf aynı zamanda bir spor dalıdır ki Golf, küçük kardeşi Polo ile aynı temayı paylaşmaktadır.
Golf, ItalDesign stüdyosundan, İtalyan otomobil tasarımcısı Giorgetto Giugiaro tarafından tasarlanmıştır. Giugiaro ayrıca Alfa Romeo Alfasud ve Lotus Esprit Mk1’in de tasarımcısıdır.
Golf Mk1, 1984’te yerini Mk2 sürümüne bırakana kadar (sadece Avrupa’da) çok az değişikliğe uğramıştır. 1975 Ağustosunda klima sadece yerel pazarda seçenek olarak sunulmuştur. Daha önce Golf almış olan tüketicilere de tadilat olarak klima taktırma imkânı tanınmıştır.

Golf II (1983-1991)
Volkswagen Golf Mk2
Volkswagen Golf Mk2 1983 yılında başlayıp 1992 yılına kadar (Almanya’da) devam eden üretimiyle Volkswagen için Mk1’in yerini alan lider model olmuştur. Mk1 modeline oranla az da olsa büyüyen Mk2’nin, tekerlek mesafesi 75 mm, uzunluğu 180 mm, genişliği 55 mm ve yüksekliği 5 mm artarken, ağırlığı ise 120 kg kadar daha fazlalaştı. Önceki tasarım, VW tasarım direktörü Schafer tarafından geliştirilmiş olsa da, Giugiaro’nun tasarladığı Mk1’in genel hatları korunmuş ancak Mk2 kesinlikle daha yuvarlak hatlara sahip olmuştur. İkinci nesil Golf yaklaşık 6,3 milyon adet üretilmiştir.


Golf III (1991-1998)
Volkswagen Golf'ün üçüncü nesli olan Golf III, ilk kezKasım 1991'de tanıtıldı.Kuzey Amerika 'da ise 1993 baharında tanıtıldı. Kuzey Amerika'daki gecikmenin nedeni, Volkswagen'in ABD'li ve Kanadalı müşterilerine Golf III otomobillerini (ve Jetta III'ü) PueblaMexico'daki Volkswagen fabrikalarından zamanında ulaştıramamasıdır. Kalite kontrol problemleri, Golf ve Jetta'nın Mexico'dan Amerika'ya zamanında ulaşmasını engelledi. Üçüncü nesil Golf ve Jetta, San Diego'da ve California bölgesinde 1993 model, daha sonra Kuzey Amerika'da 1994 model olarak satışa sunuldu. Bu neslin üç kapılı Golfleri genellikle Kuzey Amerika'da GTI formunda satışa sunuldu. Bir önceki Golf neslinden ayrılmak için, 1993'ten 1995'e kadar Kuzey Amerika'da Golfler "Golf III" olarak adlandırıldılar.European Car of the Year 1992 (Avrupada Yılın Otomobili) ödülünü kazanmıştır.


Golf IV (1997-2003)1997 gelecek parlak Golf 4 bir bakıma Avrupa'da en çok satılan otomobil haline geldi. Golf 4 modelinin üretimi 2004 yılınakadar devam etti.


Golf V (2003-2009)
Beşinci nesil Golf ilk kez Mayıs 2003'te Frankfurt Motor Show'da tanıtıldı ve satışına Avrupa'da bir ay sonra başlandı. Ocak 2006'ya kadar ABD'de satışa sunulmadı. 2006 yılında ABD'de satışına ilk neslinde olduğu gibi Rabbit ismi ile başlanmıştır. Yeni Golf'ün tanıtımı için, Wolfsburg, bir haftalığına "Golfsburg" olarak anıldı.


Golf VI (2009-2012 )
Tasarımı Walter'de Silva'nın yaptığı 6.nesil Golf, bir önceki A tipi PQ35 platformu üzerinde üretilmiştir. İlk olarak 2008 yılı Ekim ayında Paris Otomotiv Fuarında tanıtıldı. Volkswagen resmi açıklanması öncesinde, 6 Ağustos 2008 tarihinde resim ve bilgi yayımladı. Araç, 2008 yılı kış aylarında Avrupa pazarında piyasaya sürüldü. Büyük yatırımlar bir önceki model ile karşılaştırıldığında lansmanında yaklaşık% 20 verimliliği artırma ve üretim verimliliğini elde etmiştir. 2009 yılı World Car Of The Year, Euro NCAP Safest Car of the Year ödüllerini almıştır. Almanya haricinde Çin, Endonezya ve Malezya'da üretilmektedir. Ancak bu araca dair bazı söylentiler vardır. Bunlardan biri ve en önemlisi MK5 versiyonuyla(golf 5) kapı çerçeveleri, yan cam , çatı ve dingil mesafesi de dahil olmak üzere aynı olduğudur. Bu Yüzden bu yeni versiyonun tamamiyle yeni bir araba olmadığı söylenmektedir.


Golf VII (2012-      )

Golf 7, otomobil meraklılarının ilgisini çekecek bir dizi teknolojik yenilikle geliyor. Genellikle lüks arabalarda bulunan şeritte kalma, acil durum freni gibi özellikler yeni Golf'ü dikkate değer kılıyor. İşte Golf 7'de ilginizi çekmeyi başaracağını düşündüğümüz 10 teknolojik özellik.

1. Şeritte kalma

Bazı araçlarda şeriti terkettiğinizde sesli bir uyarı sağlanıyor. Golf'de ise yanlış şerite geçtiğinizde direksiyon hafifçe titriyor ve sizi şeride yavaşça geri getiriyor. Buradaki gelişme, şeritten ayrılma sisteminin sadece sorun sırasında değil, sürekli olarak çalışıyor olması.

2. Direkt yönlendirme

Eski Golf'leri yeni Golf'lerle karşılaştırdığınızda yeni otomobillerde direksiyon kontrolünün çok daha sıkı olduğunu ve hızlı tepki verdiğini fark ediyorsunuz. Yeni Golf, size onun üzerinde daha çok denetime sahip olduğunuz hissini yaşatıyor.

3. Yorgunluk algılama

Birkaç senelik bir Mercedes-Benz'de bile dönüş açısı, hız ve ne kadar süredir yolda olduğunuz gibi bir izleme sistemi bulunuyor. Küçük bir araba olan Golf 7'de de bu özelliklerin bulunması ise şaşırtıcı. Yeni Golf, sürüş alışkanlıklarınızı izliyor ve onları değiştirdiğinizde mola vermeniz için sizi uyarıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder